Vælg en side

CrossGym

Hvad er CrossGym?

CrossGym og funktionelle bevægelser
Funktionelle bevægelser er en del af den menneskelige natur og i al den tid mennesker har levet, har vi stået, siddet, kastet, trukket, løftet, skubbet, klatret, løbet og hoppet. Disse naturlige bevægelser er en stor del af øvelserne i CrossGym. Funktionelle bevægelser involverer generelt flere led og muskelgrupper og genererer kraft fra kernen i kroppen og ud til ekstremiteterne (de yderste led). Disse funktionelle bevægelser hjælper dig til at flytte mest vægt på kortest tid, og derved også at opnå et meget højt power output. I den alment kendte fitnessverden, er de funktionelle bevægelser røget i baggrunden og præges mere af statisk isolerede bevægelser i maskiner. Disse statiske isolerede øvelser hindrer kroppens naturlige og frie bevægelsesmønster, og hindrer derved den naturlige funktionalitet vi er født med.

CrossGym og varierende øvelser
CrossGym varierer utroligt meget både i varighed, bevægelser, gentagelser og vægt. Den store variation gør, at man får trænet hele kroppen igennem, og at man opnår en god generel fitness.
Den store variation i træningen gør, at man sjældent får skader i CrossGym. Man træner kroppen på mange forskellige måder; langsomt/hurtigt, tungt/let, mange gentagelser/få gentagelser osv. Skader kommer tit når træningen bliver ensidig – CrossGym er lige det modsatte.
Den store variation i CrossGym er ligeledes en stor motivationsfaktor, idet man altid bliver udfordret på en ny og sjov måde.

CrossGym og intensitet
Det er intensiteten som CrossGym er blevet kendt for. I CrossGym definerer vi intensitet som arbejde på tid. For at holde den høje intensitet ligger en CrossGym workout på 5-25 min.
På grund af den høje intensitet i træningen ser vi rigtig gode og hurtige resultater med de folk, der træner CrossGym. Efterhånden er det alment kendt, at træning med høj intensitet giver større forbedringer i bl.a. iltoptagelse og fedtforbrænding end træning med moderat intensitet.
De funktionelle bevægelser hjælper os til at opnå den høje intensitet, ved at aktivere hele kroppen, og derigennem flere muskelgrupper på én gang. Du vil aldrig opnå samme intensitet med de isolerede bevægelser i maskiner. Størstedelen af vores træning fokuserer på den anaerobe ydeevne, der er med til at forbedre det aerobe arbejde.

CrossGym er for alle
CrossGym er for alle, uanset alder, køn og tidligere træningserfaring. Alt i CrossGym kan skaleres, så det bedst tilpasses den enkelte. CrossGym er hård og intensiv træning, men det er lige så sjovt som det er hårdt. Alle på holdet kæmper sammen om den samme workout, og der opstår et fællesskab, og et bånd, der er unikt inden for træning; nemlig at alle hjælper og hepper på hinanden.